Jeg spyr av jula…

Desember er kommet og vi går full fart imot slutten av dette året også. For mange en veldig stressende tid. Så mye som skal gjøres, ordnes og rekkes før jul. Forventningene er store. Alt skal gjøres perfekt og være så voldsomt- gavene, interiøret/pynten i hjemmene, baking og ikke minst 2-3 julebord som skal gjennomføres- gjerne både med jobben, venner og jente/guttegjengen! Julegave shopping til en storby i utlandet er også blitt mer vanlig. Ikke rart at pengene får vinger i julen💸💸💸

Jeg sitter her hjemme og slapper av, sånn blir det når man ikke har så mye krefter og energi til så mye annet. Fornøyd med den ene julegaven som er kjøpt. Resten ligger nå klart oppi hode, så en dag med nøye planlagt shopping må det bli. Ellers for min del er det veldig greit med julegave shopping på nettet i år. 

Julepynten har vi fått opp å huset er skikkelig koselig pyntet. Har alltid vært glad i julen og det røde. Samme julepynt har jeg hatt i mange år nå, samlet helt siden jeg var liten. Mye hjemmelaget, både fra mamma som er en mester på håndarbeid og endel som jeg har laget fra skolealder. Jentene mine kommer også nå hjem hvert år, stolt med julepynt som di har laget. Den nymoderne jula med hvitt og sølv er fantastisk flott og fint, men for min del så holder jeg på den gammeldagse røde julen.

Alle mann i arbeid her når julen skulle frem. Mann og barn bærer og finner frem di 8-10 kassene med pynt. Jentene begynner å tørke støv mens mannen får i oppgave å henge opp røde julegardiner i stuen. Det var enklere sagt enn gjort haha. Gardinstengene vi har er ganske så tykke, så det var veldig vanskelig og trangt å få di på. Med nesten 30 grader i stuen (etter noen timer med full fyr i peisen), hendene over hode og beina på en vinglete stol- så kom det noen gloser:) Jeg må bare smile litt da han endelig var ferdig- det gardinet i midten henger opp ned…

Etter en halv time på beina med pynting sammen med ungene kjenner jeg meg veldig sliten. Tenker at jeg ikke skal gå å legge meg på sofaen før vi er ferdig- da hadde jeg jo aldri kommet opp igjen… så vi fortsetter og kommer i mål med stue og kjøkken. Setter meg ned og kjenner at jeg er så sliten at jeg må spy!!! Jeg har kjent den følelsen mange ganger før, men det har da vært etter en 90 minutter spilt fotballkamp- ikke etter en god time med julepynting. Jul i huset er det blitt, håper bare formen er blitt bedre til det skal bort igjen.

Jentene har fått bakt pepperkaker, noe som var stor stas å få gjøre helt alene. Fine og gode ble di også. Tanken er nå at vi skal få pyntet juletreet til helgen. Da gjør det ingenting om mor ikke orker- noen barn som er glad for å kunne bestemme og pynte det helt selv. Ettermiddagen i dag er ungene på bakedag nede hos Momme. Jeg setter stor pris på all hjelp og er veldig takknemlig for alle mine kjære rundt meg❤️

Ønsker alle en fantastisk fin adventstid<3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg