Ferieturen startet grusomt.

Da er jeg tilbake fra en ukes ferie i Bulgaria. Som dere sikkert har merket så har jeg ikke brukt tid på blogging der nede- ikke den beste internett dekningen heller. Men nå er jeg tilbake forann data`n.

Som skrevet tidligere på bloggen, så var jeg litt vel sent ute med å bestille pass til jentene mine. 12 dager før avreise kom jeg meg ned på passkontoret. Positiv og håpefull tenkte jeg at dette skulle gå i tide…..men NEI!!! Ingen pass kommet når avreisedagen var her. Heldigvis så skulle vi ikke kjøre avgårde før på ettermiddagen. Gleden over å skulle reise på ferie var ikke der som den skulle: “tenk om vi ikke får reise”.

Klokken var stilt tidlig, måtte jo opp og vente på postmannen. Venter venter og venter…endelig kommer posten, men uten passene! Da klokken var passert 13, måtte vi hive oss rundt da passkontoret stenger kl 14.30. Nå måtte jeg få tak i nødpass til jentene mine. Løpte rundt å samlet inne papirer, nye fullmakter måtte signeres, reisebekreftelse skrives ut, nye foto måtte tas og må huske legitimasjoner. I bilen nedover til politistasjonen kjenner jeg virkelig hjertepumpen slår. Rekker vi å få ordnet dette eller går hele ferien i vasken. En grusom følelse.

Hipp hurra og heldigvis for liten kø og god service på Kristiansand passkontor. Vi kan nå slappe av og glede oss til tur.

 

Klokken 18.00 setter vi kursen mot stavanger i bilen. Vi skal sove på hotell en natt her, da flyet går tidlig dagen etter. 05.00 står vi opp og spiser frokost før turen går videre til flyplassen. Flyet til Bulgaria skal gå kl 07.20 fra Sola flyplass….men NEI! Vi venter og venter… avgangen blir kanselert da det var en teknisk feil med flyet. Er det mulig!!!! Nytt fly måtte hentes inn og det stod selvfølgelig i Oslo. Så litt over to timer å vente på det nye flyet. 

 

Til Bulgaria kom vi oss endelig, men uflaksen tar oss igjen….Her har det blitt noe tull med transporten pga fly forsinkelsen. En  Apollo guide viser oss veien til bussen. Gir beskjed om at vi må vente på sjåfør og hun vet ikke når bussen kommer seg avsted. Her ble vi sittende å vente i ca 1,5 time før vi endelig fikk satt kursen mot hotellet. Takk og lov for tålmodige unger som både var tørste, sultne og måtte på do!

Selv om starten på denne ferien ikke ble helt som forventet så hadde vi altså en fantastisk flott ferie både store og små. Bilde dryss kommer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg