Di er stygge, men fy såå gode😋

Ett av mange sommer minner jeg har fra jeg var mindre er å fange krabber. Det har vi gjort på forskjellige måter. Frem med fiskestengene og ut for å fiske agn til krabbeteiner. Fikk være med pappa i båten for å sette ut teinene, men aller mest spennende og hente di opp igjen.  Har også skjedd at vi var så “uheldig” å få hummer i teinen😆

Vi var også kvelder ute med den “lille” båten og plukket krabber med hov og hender. Spennende, mørkt og ikke minst vått…såå stas å komme tilbake til mamma og fortelle om fangsten. 

 

Jeg er vokst opp i en familie som bare elsker skalldyr og da spesielt krabber. Får helt vann i munnen av bare å skrive om dette her nå😋 Når man har krabbene på kok og kjenner den lukten- fantastisk! Glovarme krabber å meg og mamma går løs på di små tynne beina, klarer ikke vente hehe så står å “suger” ut kjøttet helt ville…

Nå er det lenge siden jeg har hatt ett krabbemåltid. Så det her smakte virkelig digg. Var så heldig og fikk levert nykokte krabber på døra her- Tusen Takk😊 “Ulempen” var bare at jeg måtte dele med jentene mine, di elsker nemlig også skalldyr og krabber. Nei da! Vi har virkelig kost oss og bare nytt det måltidet her. 

Rart at noen såå stygge skapninger kan smake så godt…

Litt aioli i bunnnen, krabbekjøtt, rødløk og sitron på toppen…NAM😋

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg