Der kom det første veltet😱🙈

Nå har det faktisk gått 8 dager siden jeg sist var ute å kjørte på motorsykkelen min. Forrige fredag- skulle bare ta en liten kjøretur ned til min søster for å vise sykkelen min. Før vi kjører sier jeg til Reino: “føler meg alt mer trygg nå, når jeg kjører på veien” Vi durer nedover og turen går fint. Viser stolt frem sykkelen og ikke lenge etter på vei hjem igjen… 

Kommer kjørende under en undergang, farten er lav. Ett kryss med en U-sving ut på veien. Farten blir for lav, svingen for brå, sykkelen for tung å jeg tipper og velter…

Bang i asfalten og jeg sklir ett par meter bortover. Reino roper: “gikk det bra” Jo det kjennes sånn ut. Jeg er raskt oppe på beina igjen. Ser rundt meg om det er noen som så fallet. Flaut, men ingen andre rundt heldigvis🙈 Sykkelen!!! Adrenalinet klikker inn og Reino løfter sykkelen på 260kg opp igjen og den lå faktisk i svak nedover bakke også👏👏Sterk mann jeg har😉 En liten skrape på blinklyset og på speilet- ellers ingen merker. Litt flaks må man jo ha😊

Kjenner at jeg har slått meg i kneet, men klarer fint å kjøre hjem til garasjen. Kommer meg inn hjemme og setter meg på sofaen- helt skjelven… smertene begynner å komme… ser jeg har fått hull i kjørebuksen på kneet. Får hjelp til å dra av buksen, UPS ser jeg har slått meg mer enn jeg først trodde og kjente. Kneet hovner raskt og blir tre ganger så stort, oppskrapet og blått. Ting skjedde så fort, men tror jeg slo kneet rett i asfalten…

Det verker og ble VELDIG vondt… Jeg er ikke den som klager så mye og heller ikke renner ned dørene hos legen. Tenker at dette går nok fort over. Biter i meg smertene og fungerer som normalt og sleper beinet med meg. Kommer meg gjennom jobb på man og tirsdag. Tirsdag kveld- grusomt vondt. Får vel ta en tur på legevakten da… blir videre sendt rett til sykehuset på rtg. Bildene viser ingen brudd heldigvis, men får ikke lov å jobbe mer ut uken- beinet trenger hvile. Er såpass hovent at det er vanskelig å vurdere hvilke skade som er skjedd. Behandlingen nå er støttebandasje og holde beinet i ro. 

 

Reino er utålmodig på akutten der vi ble sittende å vente i noen timer… Finner seg en rullestol og “leke” med i gangene der hehe Endel action også rundt- ulykke som har skjedd og politiet i gangene…

 

Bare å krysse fingrene for at kneet blir bra av seg selv og at ikke noe alvorlig har skjedd inni der- Vil jo snart ut på sykkelen igjen😎🤘🏼🖤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg