Tilbake på skolebenken

God kveld alle sammen. 

Da er jeg tilbake og innom bloggen igjen. Er ei stund siden sist jeg har skrevet. Tiden flyr å ukene og dagene bare forsvinner. Er egentlig glad og takknemlig for det. Viser bare at man har nok og gjøre å fylle dagene med, så tid til å kjede seg har jeg ikke… 

 

Harlyen min står så pent parkert i garasjen. Smiler litt for meg selv når jeg tenker på det. JEG har fått meg motorsykkel liksom. Må si jeg faktisk følte meg stolt her om dagen da jeg stod å vasket og polerte MIN egen sykkel utenfor huset her. Har vært litt regndager her, så mye har jeg ikke fått kjørt. Tok en tur ned til en stor parkeringsplass her om dagen. Starter sykkelen og Reino forklarer nøye om alt fra gass, brems, giring osv. Jeg er jo helt blank da jeg aldri har kjørt moped med gir engang. Er jo endel tyngde i sykkelen, så lettere å få prøvd å kjøre med litt fart enn å krypkjøre i 1 gir. Jeg “hopper” i det- gasser på og kjører bortover. Fart får jeg, litt bomgiring men det er lov. Reino kommer løpende med hjelmen: ta den på! Jeg kjører smilende mot han og sier: jeg klarer det, jeg klarer det! Det her var ikke skummelt, men dødsgøy. Fikk kjørt og girt fra 1 til 2 litt frem og tilbake å rundt i ring. Nå må jeg finne en større plass å kjøre på, trenger mer fart og plass. Men er jammen ikke lenge til jeg vil prøve meg ut på veien👏👏👏

Nå er jeg også i gang med å lese til teorien. Det føles som å tilbake på skolebenken. Leser og pugger! Har kjøpt og lastet ned en app der kjøreboken kan leses og tester kan tas for å øve. 30 dager med øving før jeg skal prøve å bestå på biltilsynet. Merker at det er en stor fordel å ha kjørt bil i mange år da. Trafikkregler og skilter sitter jo bra inne fra før. Tvi tvi

Fortsatt god lørdagskveld til dere🖤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg