Vi har det vondt i sammen.

Denne dagen startet veldig trøtt i “trynet”😴 Natten ble så og si søvnløs…og det kjennes! Jeg har vært oppe med minsten og fått ho på skolen. Nå sitter jeg på sofaen sammen med Martine og den skada armen hennes høyt på ei pute. 

Gårsdagen ble en tøff dag for hjertet mitt og det kjentes på kroppen. Når ungene eller noen jeg er veldig glad i og bryr meg om- ikke har det noe greit, så gjør det vondt. I går da vi satt på akutten og ventet på legen, og Martine sier: “Jeg er redd mamma” og en tåre renner på kinnet… Spent på hva bildene viser og redd for hva som skal skje. Det gjør noe med meg og vondt i “mammahjerte” Trøstende ord og ei hånd å holde i er alt jeg kan gjøre💕

Vi kom oss gjennom gårsdagen. Mye søvn ble det ikke i natt, da Martine våknet flere ganger med verk i armen. Får ta igjen litt søvn på sofaen i dag og krysser fingrene for en mindre smertefull dag. 

 

Det gjør noe med meg når noen jeg elsker har det vondt. Kroppen reagerer og migrene anfall kommer. Er ikke første gang jeg har merket at dette har en sammenheng. Martine har en gang tidligere klemt en finger rett ut av vinkel i bildøra. Kvelden kom sammen med migrene. Har flere eksempler på dette. Merkelig, men det har en sammenheng!  Natten for min del ble vondt i hjertet, uvel og vondt i hode…

Ser ut av vinduet og solen skinner. Tenker at det er et tegn på en bedre dag. Det er høyre armen til Martine som er gipset, så det betyr at mamma må trø til og hjelpe med det meste. Så jobben min i dag blir “mammaslave”. Satser på verkingen forsvinner mer og mer nå og at hun får en god nattesøvn til natten og tilbake på skolen i morgen👍🏻 Er ikke så mye mer jeg kan gjøre enn å være  tilstede, for å hjelpe og ha en hånd å holde i💕

 

 

Husk alle trenger en ekstra god klem i blandt. For å kjenne at noen bare er tilstede og bryr seg- det er sant!

Take care- Ta vare på hverandre💕

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg