Da sykebilen hentet meg

Påann igjen!!!

Historien fra blogg innlegget i går er ikke helt ferdig. Sommeren 2007- Jeg vet jeg har en galleblære sykdom, går på medisiner daglig fordi kroppen min produserer for mye galle. Galleblæren er operert bort! 

Årene går og sommeren 2010 kommer. Jeg er gravid i uke 20 med mitt andre barn. Merker en dag at smertene øverst i magen er tilbake. Det blir værre og værre i løpet av dagen. Smerter så store at jeg blir kvalm og spyr igjen…Jeg blir redd😳 Hva er dette? Galleblæra er jo borte og jeg har tatt medisinene mine. Med store smerter går turen i full fart ned på legevakten. Det gjør så vondt, jeg tenker ikke klart. Røsker opp døra der og sparker av meg skoa så di flakser… Damen i luken ser det er alvorlig og slipper meg rett inn på behandlingsrommet til legen. Jeg føler ikke jeg får puste så vondt det gjør i brystet. Drar av meg genseren… di må jo ha trodd jeg var gal🙈

Her var det på med hjerte/puls målere. Symptomer og smerten er lik ett hjerteinfarkt. Sykebilen blir tilkallet og henter meg på få minutter. Husker ikke så mye av den turen. På sykehuset tar di en ultralyd. Alt bra med fosteret, men hva dukker opp: NYE GALLESTEINER!!! 

 

Jeg trodde dette var ferdig og tenkte ikke tanken på at jeg kunne få gallesteiner igjen nå, galleblæren er jo borte. Men tydeligvis går hvis det an. På sykehuset vil di ikke gjøre stort mye fordi jeg var gravid. Det jeg får av smertestillende er Paracet. Jippi for det hjalp mye! Jeg blir liggende på overvåking i ett døgn og må bare overleve å ha vondt. Dagen etter er det mye bedre og steinen har løsnet av seg selv… 

Nå er dette 7år siden og håper jeg ikke opplever dette på ny, men da vet jeg hverfall hva smertene øverst i brystet er. Gallestein IGJEN😱 Og hjerte mitt er det ingenting i veien med💕

Have a nice day😊

Ut å nyte sola i dag☀️😎 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg