Orker ikke mer tårer…

SNUFS

 

 

 

Våren nærmer seg med stormskritt nå- heldigvis!!! Natt til søndag skal klokken stilles en time frem. Det blir lysere og lengre dager. Naturen begynner å våkne til under den lille snøen som ligger igjen. Men på denne tiden vi går i møte nå følger også POLLEN med!!! For oss allergikere er ikke dette alltid like kult.

Jeg fikk kastet på meg pollenallergi våren for tre år siden. Nesen renner, nyser konstant og øynene klør noe helt ekstremt. Jeg fikk påvist Bjørkepollen! Allergitabletter, nesespray og øynedråper har jeg fått mot dette. Ikke vet jeg hvordan jeg hadde reagert uten disse medisinene, men har hatt veldige store plager i 4-6 uker i april/mai selv om jeg tok medisinene jeg hadde fått. Største problemet har vært øynene. Klør, klør og klør!!! Skikkelig rød, hoven og tårene bare rant.

I år har jeg tatt skrittet videre og bedt legen min om en allergisprøyte. Den har jeg vært å fått satt i dag. Ett stikk rett i “rompeskinken”! Nå håper jeg at jeg kan gå en litt bedre vår i vente ♥

 

 

Tenker at jeg ikke er helt alene med å ha denne plagen her;)

Ser forresten at jeg må komme meg til frisøren snart HAHA

 

Terese

2 kommentarer
    1. så kjedelig med allergier da. jeg har påvist bjørkallergi, men det ble sagt i den tid at det var i veldig liten grad. Jeg innbiller meg at denne allergien er blitt verre med årene, hvis det går an (?), hvis ikke, så er det bare jeg som går rundt tett hele tiden hehe.

    2. Maiken: uff ja det er fryktelig irriterende, man går rundt å føler seg konstant forkjølet! Krysser for at dette blir en grei pollen sesong:) Ha en fin dag:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg