Kampen er igang.

God frædda…

Fredagskvelden er kommet og nok en uke er forbi. Sofaen er inntatt, beina høyt og Norske talenter på tv. Men hva står på bordet? Jo nemlig ett glass med VANN!!! Nå er kampen mot kiloene i full gang. Jeg har 6 kilo som jeg gjerne vil bli kvitt og det skal jeg nå klare på ett par måneder. 

 

 

Takk og lov for at jeg har tilgang til den enkle, gode og næringsrike maten fra Herbalife. Også ett team med veiledere i ryggen- altså ett veldig bra utgangspunkt til at dette skal gå i mål. Hjelper også bra at vi er to stykker i hus som nå virkelig går for en sunnere hverdag. 

For å få litt ny innputt av informasjon og motivasjon, så var vi på kostholdskurs i går kveld. Dette er ett kurs som går over 6 uker, med kurskveld hver torsdag. Er også lagt opp til en konkurranse der den med beste resultater etter 6 uker går av med seieren og får en premie. Vi har fått scannet kroppen med en kroppsscanner som finner: vekten, fett prosenten, muskelmassen, forbrenningen, metabolsk alder, kroppens vanninnhold +++ Jeg har denne scanneren hjemme, så om noen har lyst på en GRATIS kroppsscanning- ta kontakt!

 

Deler litt nyttig info fra kurset:

 Ønsker man å ned i vekt er det hele 80% kosthold og `bare` 20% trening. Wow det er viktig å tenke på hva man putter i seg.

VANN!!! Vi damer trenger minst 2 liter vann pr dag og dere menner 3 liter.

Max fokus på proteiner. Damer 80-100 g proteiner pr dag og menner 100-120 g pr dag! Dette er ganske mye, når man tenker at ett egg har 7 gram. Gode protein kilder er all mat som har hatt en mor:) Proteinrik mat metter mer og lengre, minsker søtsuget og er viktig for kroppen, musklene og gir deg overskudd. Vil man ned i vekt er det såå viktig å få i seg nok proteiner. 

Når man spiser middag bør det være ett balansert måltid. Det vil si en tallerken med 30% proteiner, 30% fett og 40% karbohydrater. Å tenk litt over: Hvorfor spiser vi? Er maten drivstoff eller en belastning? Ett riktig sammensatt måltid gir deg overskudd og energi. Putter man i seg “feil” drivstoff blir kroppen trøtt og mister energien… Vil en bil gå bra om man fyller på feil drivstoff??? Noe å tenke over!

Frokosten min i dag bestod av ett stort glass vann, en kopp med urtete m/alovera og en shake tilsatt proteinpulver. Lunsjen, nok en shake med ekstra proteinpulver. Disse to shakene med ekstra protein tilsatt, inneholder tilsammen 50 gram proteiner. Da er jeg langt på vei for å komme opp i dagsbehovet. Det beste med alt, er at det smaker nydelig♥ Ett mellommåltid med en proteinbar plusser jeg på enda 10 g protein!

Middagen vår i dag var pizza. Laget med fullkorns bunn, toppet med spekeskinke, ruccolasalat og oliven olje. NAM!

 

 

Gleder meg til mer info og inspirasjon på neste kurskveld:) Å vet dere hva: Det frister ikke med annet en det glasset med vann som står på bordet nå. Kroppen er mett og fornøyd med dagensinntak♥

6 kommentarer

Siste innlegg