Tøffe og tunge dager…

Slik kan livet være…

Livet er ikke alltid en dans på roser- og heller ikke for meg. Det mange viser frem, gjerne på facebook, Instagram eller annen sosial media er ofte det “perfekte” liv. Det vi vet alle er at det ikke alltid er sånn. 

Nå har jeg hatt noen skikkelig tunge dager. Som skrevet tidligere her på bloggen så vet mange av dere at jeg har vært sykemeldt og hjemme i over to måneder nå. Alle prøvene som er tatt hos legen viser ingenting galt. Selvfølgelig er jeg veldig glad for det. MR røntgen er tatt og bildene helt normale. Jeg er fortsatt langt fra meg selv og må nok bare være tålmodig, ta tiden til hjelp og håpe at kroppen finner tilbake til å fungere normalt igjen. 

På denne tiden av året og gjerne rundt juletider er det mye sykdom rundt i mange hjem. Ingen unntak her i huset. Onsdag morgen sier eldste datteren min at ho føler seg så dårlig. Minste tulla hiver seg på og sier: “jeg også mamma”. Vi smiler litt og tenker at det er bare noe hun sier fordi storesøster sa det. Frem med febermåleren, og det viser seg at minsten var den med høyest feber…

Min form som er elendig fra før, to syke barn med feber, spyr, hoster og trenger mamma. En snekker som holder på i stuen, en mann som kommer hjem fra jobb fordi han er dårlig…Huset “flyter” og ser helt bombet ut. Vaskerommet og klesvasken, stablet til taket. Ett toalett som har tettet seg… GI MEG STYRKE sier jeg bare!!!

Nå søndag kveld, jeg sitter i sofaen og kjenner at det er min tur. Nesen renner, vondt i hode, halsen er sår og kroppen: trodde ikke det kunne bli verre! Uken som kommer nå er uten unger. Mannen reiser på kurs og blir borte i noen dager. Hva skal mor gjøre da??? Jo: SOVE!

XXX

4 kommentarer

Siste innlegg