Den dårlige samvittigheten…

Akkurat nå føler jeg meg helt begravet av dårlig samvittighet. Man tenker ikke alltid helt over ting i den vanlige, hektiske hverdagen. Men nå som jeg ikke har annet enn tid til å tenke, tenker jeg virkelig…. 

En av den aller verste samvittigheten går over for barna. Mamma er alltid trøtt, mamma er alltid så sliten, mamma orker ikke, mamma må bare slappe av litt osv. Er faktisk ikke så lett for barna og skjønne at mamma er syk. Di kan ikke se smertene i kroppen min eller føle på utmattelsen min. Alt di ser er en mamma som nesten hele tiden ligger rett ut på sofaen… Di vet at mamma er hjemme fra jobb fordi hun ikke er frisk, men alt er ikke så lett å forstå. Heldigvis er barna flinke. Hjelper blandt annet til med å lage middag, brette tøy og tar vare på mamma?en sin. 

Sitter også en grusom samvittighet oven for jobb og kollegane mine der. Heldige som vi har vært har vi hatt lite sykdom og fravær på jobb. Men mangler en så merkes det virkelig. Jeg bare vet at nå som jeg ligger hjemme blir det så mye mer på di stakkarsene som er igjen på jobb…

Min kjære samboer- unnskyld for at jeg sliter deg ut… Du står opp om morgenen, tar med deg og kjører hele ungeflokken avgårde. Jobber lange dager på jobb da du har en hektisk og travel periode nå. Kommer hjem og der ligger mor rett ut på sofaen. Er du heldig har jeg tryllet frem litt krefter og med hjelp fra barna- mulig det står mat klar på bordet. Ellers hiver du deg i gang og fikser. Jeg ser du er sliten, trøtt og stille…

Det å gå ut av døren, gir meg tiltider dårlig samvittighet. Tenk om noen ser meg: «er ikke hun syk? Hvorfor er ikke du på jobb?» Det di ikke vet er at jeg kanskje har måtte kjempe i flere dager for å komme meg ut- fordi dattera mi trengte ny vinterjakke!!! 

Kjenner den samvittigheten bare river i meg… Det er IKKE lett å bare tenke jeg er syk…

 

3 kommentarer
    1. Hei vennen min. Tante tenker på deg hver dag. Jeg vet hvotdan du har det på alle måter. Fordi jeg har vært der selv.men jeg fikk i tilegg
      Angsten, jeg tørte ikke gå å legge meg for da ville jeg dø, trodde jeg
      Så jeg gikj for det mes
      Te ute og vandret. Til det ble lyst
      Nå må du tenke på deg selv og din helbred. Det tok tid før du ble slik, og det vil også ta tid for å komme helt tilbake til deg sev.NÅ MÅ DU GI DEG SELV DEN TIDEN. OG TERESE SLENG BORT DEN SA
      VITTIGHETEN INGEN ER UUNNVÆRLIG. ØNSKER DEG RIKTIG GOD BEDRING OG TA A
      LLE SMÅ FREMSKRITT SOM ET STORT. VARM KLEM TA
      NTE ANNE
      😊😊😊😉
      T
      Tt
      e
      G

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg