Hva er galt med meg???

Hverdagen er plutselig ikke slik den har vært…

Som sikkert mange av dere faste leser har merket, så har det vært noen uker nå med ingen innlegg. Jeg har rett og slett ikke hatt energi nok til å skrive. Mye oppi hode mitt jeg gjerne skulle delt med dere, men bare ikke orket. 

For å gjøre en lang historie kort, kommer ett utdrag her: Min vanlige hverdag består jo av en 100% jobb på Tannregulering Kristiansand. Her har jeg vært i 4,5 år nå. I yrket som Tannhelsesekretær har jeg tilsammen jobbet i 17 år nå. I dette yrket er man fort utsatt for å få plager i nakke/skuldre/rygg, man sitter gjerne mye bøyd. Dette har jeg gjort det beste ut av i endel år. Har vært i fysioterapi flere ganger, hos kiropraktor, naprapat, prøvd akupunktur og sist men ikke minst fått råd og treningsøvelser fra en ergoterapeut. Ingen av disse tingene har noen gang vært til hjelp. Hva gjør man da?- Jo man lærer seg å leve med smertene! Jeg er ikke den som går å klager-  heller ikke spiser smertestillende før jeg MÅ. Ser du meg, så er det som regel alltid med ett smil om munnen…

Di fleste dagene går greit å komme seg gjennom, men så er det di dagene da smertene er som en `kniv`som stikker….Men SÅ: for noen uker siden begynte jeg å få så vondt i hoftene. Hoftene liksom- hva er det for en plass å plutselig få så vondt i??? også begge sider. Følte meg plutselig veldig gammel. Smertene ble verre og verre for hver dag som gikk- begynte også å verke nedover i hele beina. Så da satt jeg plutselig der med vondt i HELE meg!!! Energien bare mer og mer borte- totalt utmattet. Dagene ble ikke bedre, frykten kommer: NOE er veldig galt med meg???

Legen har tatt dette på alvor, så alt av prøver er nå tatt. Noen har jeg fått svar på og disse var fine. Venter på svar fra di siste og time til MR røntgen bestilt. Dette kan beskrives som å ha en influensa følelse i kroppen hele tiden. Kroppen er øm og vond, til tider verker noe grusomt, fryser veldig, unormalt mye kramper i beina og prikkinger i hender… Men vil nesten si at den totale utmattelsen er den verste. Jeg står opp om morgenen, fyrer litt i ovnen og setter meg forann den i gyngestolen min. Her blir jeg sittende i 2-3 timer og bare se inni flammene, orker ikke reise meg for å spise frokost. Blir sliten bare av tanken. Det å ta en dusj, jeg blir så sliten i beina at jeg må sitte på toalettet for å kle meg og børste håret- kreftene helt brukt opp! Dette er bare noen eksempler på min nye hverdag… Har vel vært slik i rundt 3 uker nå. Heldigvis er ikke alle dager like ille, men er redd og ønsker virkelig ett svar på det her….

XXX

 

#ME#MS#Fibromyalgi Spørsmålene og tankene kommer???

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg